Ystävänpäivä GUYS ille pian!

Ystävänpäivällä on pitkä historia, joka juontaa juurensa vuosisatoja. 1500-luvulla se julistettiin ”viralliseksi romanssipäivänä”. Sitä juhlitaan ympäri maailmaa, mutta eri kulttuurit ovat ”muokanneet” ystävänpäivän juhlia ideologisten, teologisten tai kulttuuristen uskomustensa mukaiseksi.

1800-luvulla Cadbury-suklaat loivat uuden prosessin luoda monen tyyppisiä ja makuisia suklaita, ja hyppäsi ystävänpäivänä mainostaakseen uusia herkkujaan. Se oli myös tänä aikana, että ensimmäinen ystävänpäiväkortti lähetettiin. Sieltä kului kauan ennen kuin Hallmark hyppäsi kelkkaan ja tuotti ystävänpäiväkortteja vuoteen 1916 mennessä. Se muuten on ristiriidassa yleisesti vallitsevan teorian kanssa, jonka mukaan ystävänpäivänä luodut onnittelukorttiyhtiöt ja makeiset!

Tästä historiasta lähtien tarina alkaa muuttua maan perusteella, joka juhlii tätä lomaa. Yhdysvalloissa se on loma, jolloin kuka tahansa ikäinen voi jakaa ystävän tervehdyttään kenellekään muulle, suhteesta riippumatta. Vaikka loma on tosiasiallisesti tarkoitettu juhlimaan molempien parisuhteiden ihmisiä, miehet viettävät suurimman osan ajasta valitsemalla lahjoja ja antamalla eniten lahjoja naisille. Tämän vuoksi loma on keskittynyt naiseen miehen sijaan.

Vuosien mittaan tutkimukset ovat osoittaneet, että kansalaiset ajattelevat lomasta, joka keskittyy naisiin. Jotkut tutkimuksista on tehty lukiolaisten keskuudessa, mikä vahvistaa, että nykyisen nuoremman sukupolven mielestä loma on edelleen naisten loma. Myynti varmuuskopioi nämä numerot miesten kuluttaessa keskimäärin 338 dollaria USD, kun taas naiset viettävät lomalla vain 64 USD USD.

Tämä yleistyminen pätee muihin vastaaviin kauppoihin, kuten LoveWorks®, joka hoitaa suhteille suunniteltuja lahjoja. Miehet lisäävät myyntiä enemmän kuin parit ja naiset yhdessä.
Aasiassa, kuten Koreassa, Japanissa, Taiwanissa ja muissa, suurin osa myynnistä tapahtuu miehille ja suurin osa lahjoista annetaan naisille. Suurin osa Aasian maiden lahjoittajista on naisia. Koska miehet saivat kaikki lahjat naisilta, luotiin uusi käänteisloma nimeltä “Valkoinen päivä”.

Valkoinen päivä perustettiin vuonna 1978, ja se tapahtuu 14. maaliskuuta, ja sitten miesten odotetaan “palauttavan suosion” ja ostavan lahjoja naisille, jotka ovat aiemmin antaneet lahjoja heille. Tämä täyttää myös Aasian tavat ja odotetun etiketin, jossa lahja annetaan aina jokaiselle henkilölle, joka on antanut lahjan.

On mielenkiintoista käännettä tai tapaa, jonka mukaan jotkut maat, kuten Filippiinit, hakevat epävirallisesti valkoiseen päivään. Miehet eivät saa antaa lahjoja naisille, jotka eivät ole lahjoittaneet heitä ystävänpäivänä!

Yhdysvalloissa tullimme olivat päinvastaisia. Miehet ostivat suurimman osan lahjoista naisille ystävänpäivänä, ja joukko miehiä aloitti mielenosoituksen (kielen inkeissä), että heille pidettäisiin erityinen päivä – missä naiset tarjosivat lahjoja osoittaakseen kiintymystään ja arvostustaan.

Vuonna 2002 miesradioaseman levyjokki vitsaili miehille erityisen päivän luomisesta. Heidän luomansa loman nimi ei ollut poliittisesti korrekti ja se oli tarkoitettu vain aikuisille, eikä sen tarkoitus olla “keppi” varsinaisena lomana.

Tämän päivän nimeämisessä käytettiin sopimattomia aikuislauseita ja se aiheutti surua ja vihaa. Tämän vuoksi lapsilla ja nuorilla opiskelijoilla oli kielto osallistua tai kouluttaa uutta lomaa. Sanomalehdet, radioasemat ja muut yritykset eivät kyenneet tai haluttomia osallistumaan lomalle sille annetun nimen ja sen puolesta.

Vuonna 2016 Louisiana -niminen ”LoveWorks®” -yritys päätti siirtyä harhaoppiin ja pelastaa 14. maaliskuuta -loman nimellä, jonka kaikki ihmiset voivat arvostaa, kaikista taustoista, koulutuksesta, uskonnosta ja iästä. Tarkistettu loma sai nimensä “National Guy’s Valentine’s Day”.

Maaliskuuta on miehiä. “National Guyn ystävänpäivä on vähän kuin Sadie Hawkins -tapahtuma”, sanoo yrityksen tiedottaja Heather Williams, “koska naiset ovat tervetulleita tekemään suunnitelmia, tekemään päivällisvarauksia ja ostamaan lahjoja. Heidän on vain näytettävä!”

Ystävänpäivä on muuttumassa. Vuonna 2020 melkein 50% kaikista valentine-aiheisista ostoista tapahtui ihmisille, jotka eivät olleet romantiikan parissa, mukaan lukien toimistotyöntekijät, ystävät ja muut. Muutos ei vaikuta pääasialliseen kuluttajaan – miehet kuluttavat edelleen naisia ​​ja pariskunnat 5: 1.

LoveWorks®: n tarkoituksena päästä takaisin päivitettyyn lomaan on arvostaa miehiä; tunnustamalla heidät yhden päivän huomion keskipisteeksi. Williams selittää: ”Kaverit ovat harvoin sellaisia, jotka saavat tarvitsemansa huomion (mutta eivät myönnä tarvitsevansa) kumppaneiltaan ja kumppanin perheiltä. Haluamme rohkaista laajempaa joukkoa ihmisiä osoittamaan arvostustaan ​​ja kiintymystään miehiä kohtaan elämässään. ”

Tätä varten loma jouduttiin muuttamaan uudelleen “perheystävälliseksi” lomaksi, joka on turvallinen työhön, kouluun ja kirkkoon. ”National Guyn ystävänpäivä” vastaa näihin tarpeisiin ja muistuttaa sitä, kenelle erityinen päivä on tarkoitettu.

”National Guyn ystävänpäivää” mainostetaan päivänä, jolloin kuka tahansa voi arvostaa kaveria elämässään ja tehdä heistä päivän huomion keskipisteeksi. Ei ole sääntöjä siitä, että sinun on oltava suhteessa kaverin kanssa, jonka haluat palkita. Mahdolliset lait, läheiset ystävät, työtoverit ja muut voivat kaikki liittyä mukaan saadakseen jotkut onnekas kaveri tuntemaan olonsa erityiseksi ja tuntemaan itsensä arvostetuksi.

Pojat voivat juhlia myös parhaiden ystäviensä kanssa järjestämällä, ottamalla (ja maksamalla) parhaimmista brosistaan ​​hauskan illallisen suosikkiurheiluravintolassa. Kyse on arvostamisesta.

Unohdamme usein “muut” ihmiset elämässämme, jotka ovat aina olemassa meille tarvittaessa. Tämä on aika tunnustaa tekemänsä toiminta ja tarjoama tuki.
Sen on tarkoitus olla hauska ja onnellinen päivä, mutta se on myös tarpeellisempi kuin useimmat ymmärtävät. Miesten pitkäaikaisissa suhteissa numero yksi valitus on “maksujen puute arvostettu”.

National Guyn ystävänpäivä vahvistaa myönteisesti antamalla suosikkimiehillemme tiedon, että emme vain arvosta heitä, vaan tarvitsemme heitä ja nautimme heidän panoksestaan ​​elämäämme. Tällaisen arvostoloman on tarkoitus olla.

National Guy’s Ystävänpäivä sponsoroi LoveWorks®

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *